Jak se stát šťastným / šťastnou

December 23rd
Creative Commons License photo credit: neoCine

Miliony let hledají lidé odpověď na tuto otázku. Dnešní lidé si myslí, že budou šťastní, až najdou lásku svého života, až si postaví svůj vysněný dům, až dosáhnou finanční svobody.

(Tento postoj je v nás podporován všudypřítomným konzumem.)

Potom si splní všechny tyto cíle, ale pocit štěstí a naplnění jim stále chybí.  Tak si určí ještě větší cíle a honí se za nimi jako pes za svým ocasem…

Mám pro Vás skvělou zprávu: Můžete být šťastní, i když jste právě bez partnerky, bez partnera, i když ještě nevykonáváte práci svých snů, i když ještě nemáte miliony na účtu.

Štěstí je věc životního rozhodnutí, ne důsledkem životních okolností.

Být šťastný je životní postoj.

Každý člověk se chce cítit šťastný. Naše tělo je chemickým strojem. Hormony, které naše tělo vylučuje, jsou zodpovědné za to, jak se cítíme. Můžete se změnit z člověka, který je v depresi na extrémního optimistu. Jde o to si zajistit dostatek dobrých hormonů endorfinů a serotoninů. Byly na to provedeny studie. Psycholog doktor Robert Holden provedl zajímavý experiment se skupinou silně depresivních lidí. Před začátkem studie bylo pacientům provedeno skenování mozku, aby se ověřila jejich silná deprese.

Doktor Holden dal svým svěřencům tři úkoly:

  1. 20 minut denně se smějte nebo usmívejte (Váš smích může být i nucený. I při „umělém“ smíchu se vylučují endorfiny.)
  2. 20 minut denně se věnujte fyzickému cvičení (bylo dokázáno, že fyzické cvičení je nejúčinnějším lékem proti depresi.)
  3. Umístěte si po svém pracovišti nebo domově barevné tečky.(nebo barevné obrázky) Kdykoliv se podíváte na tyto tečky, přemýšlejte nad pozitivní vzpomínkou, představou, myšlenkou.

Po několika týdnech se stalo něco nečekaného. U všech účastníků experimentu zmizela deprese, což bylo potvrzeno snímky jejich mozků.

Moje doporučení pro Vás zní: Pokud chcete se cítit šťastní, učiňte rozhodnutí být šťastní, neodkládejte svoje štěstí na pozdější dobu a zajistěte si dostatek hormonů štěstí. Dělejte tyto tři kroky pravidelně.

PS: Milování a mazlení je skvělým zdrojem hormonů štěstí – endorfinů.

PS2: Endorfiny se vylučují díky hluboké relaxaci. Hluboké relaxace dosáhnete díky poslechu relaxačního audia Zbavte se stresu a napětí.

 

Pridat.eu

Leave a Reply